Dag 5 - Reisverslag uit Eckernförde, Duitsland van MaaikeLindaDanica KoeleGeersSpeelman - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Eckernförde, Duitsland van MaaikeLindaDanica KoeleGeersSpeelman - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Maaike, Danica, Linda

Blijf op de hoogte en volg MaaikeLindaDanica

07 Maart 2014 | Duitsland, Eckernförde

Dit was de dag van de terugreis. Benieuwd of het weer zo een ‘horror’ reis zou worden. We waren vroeg opgestaan en hoefden nog maar een paar dingen te doen voordat we onze reis naar huis zouden starten. Zo moesten we natuurlijk ook ontbijten. Er lagen nog drie eieren in de koelkast. De keuze voor het ontbijt was dus snel gemaakt. Fanny kwam ook nog gezellig mee eten.
De taxi die we de avond van te voren hadden besteld stond precies om kwart over 9 voor de deur. We begonnen de reis dus zonder vertraging. Aangekomen op het station van Eckernförde moesten we nog wel even wachten. De rit naar Kiel duurde niet zo lang. En ook het overstappen kosten ons geen moeite. Op een ding na, zitplaatsen. Over het algemeen hadden wij een goede ervaring met de Duitse passagiers, tot deze dag.
We zagen een mooi plekje voor ons drieën bij een andere man, hij moest alleen even z’n tas van zijn stoel af halen. De man vertikte het! Zijn tas kon blijkbaar niet in de berging en ook zeker niet op zijn schoot… Het viel te proberen… Ondanks dat prima zitplaatsen weten te vinden en een lange tijd naar buiten gekeken. Onze toetjes gegeten die we van Joke mee mochten nemen, en onze zakken chips geopend. Het was nog vroeg, maar dat maakte ons niet uit.
Aangekomen in Hamburg moesten we overstappen op de trein naar Osnabrück. Danica vond een coupe wat leek op de eerste klas, maar toch echt tweede klas was. Het deed ons denken aan Harry Potter. Maaike en Linda hebben de gehele rit Dear John zitten kijken op de laptop. Altijd leuk als je per ongeluk de DVD in de laptop laat zitten. Tot onze verbazing waren en zelfs stopcontacten in de coupe. Danica heeft lekker heerlijk liggen slapen in het zonnetje. Een prima rit dus.
Na Danica gewekt te hebben en de laptop weer diep in de koffer te hebben gestopt zijn we naar het perron gegaan waar de trein naar Amerfoort vertrok. De trein had tien minuten vertraging… Danica had nog net optijd gezien dat we langs een MacDonnalds reden. Net buiten het station. We besloten om niet naar de Mac te gaan maar op het station te zoeken naar iets te eten. Het was inmiddels namelijk al een uurtje of twee. Maaike en Linda bleven bij de koffers. Danica kwam al snel terug, niks te eten… Maar de trein had inmiddels een kwartier vertraging. Danica en Linda zijn gaan rennen naar de Mac om de hoek. Zo gevonden, snel besteld, en met gemak terug gelopen. Alle tijd…
Toen eindelijk de trein naar Amerfoort arriveerde hebben we ruime plaatsen gevonden en zijn we begonnen aan onze verlate lunch. Daarna Dear John af gekeken en heeft Danica Maaikes record verbroken op flappy bird. Prima rit. Op Amersfoort aangekomen waren we nog op tijd voor de trein naar Den Haag Centraal. Ondanks de vertraging.
Eindelijk Nederlanders! Danica begon gelijk gezellig te praten met een oudere man. ‘Heeft u een vrouw?’ ‘Kinderen?’ ‘Waar komt u vandaan?’ Heerlijk om weer een beetje Nederlands te horen. Ook deze reis verliep prima. We begonnen wel steeds meer naar thuis te verlangen. Op Den Haag Centraal zijn onze wegen gescheiden. Maaike en Danica namen de volgende trein naar Holland Spoor, en Linda de tram naar Buitentuinen.
Het was een heerlijke week. Met veel Duitse cultuur en omgeving. We zijn meer van Duitsland maar ook van elkaar te weten gekomen. En zullen vast en zeker met plezier de opdrachten uitwerken!