Dag 3. - Reisverslag uit Eckernförde, Duitsland van MaaikeLindaDanica KoeleGeersSpeelman - WaarBenJij.nu Dag 3. - Reisverslag uit Eckernförde, Duitsland van MaaikeLindaDanica KoeleGeersSpeelman - WaarBenJij.nu

Dag 3.

Door: Danica, Linda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg MaaikeLindaDanica

05 Maart 2014 | Duitsland, Eckernförde

Vandaag was het een drukke dag!
Vooral een sportieve dag.. We hebben heel de dag gefietst, gelopen en nogmaals gelopen.
We wilden graag een afspraak maken met de school voor de opdracht die we moeten uitvoeren. Helaas konden we nog niet terecht maar werd er wel gelijk een afspraak gemaakt voor de volgende dag om 11 uur.
Nu we toch tijd over hadden konden we nog even lekker genieten van de winkels in Eckernforde. We hebben lekker gegeten en nog even gekeken naar geschikte musea.
De Alte Fischräucherei leekt ons een geschikt museum om een kijkje te nemen. Dit is een visrokerij en dat konden we ook goed ruiken! pffff wat een lucht.
Voor kinderen is dit een geschikt museum . De kinderen kunnen stap voor stap zien hoe de vis gerookt wordt. Ook mogen ze een stukje proeven.
Jammer genoeg mochten we geen foto's maken in het museum wel hebben we van buitenaf nog wat foto's kunnen schieten.
Tot slot hebben we nog een lekker theetje gedronken in het stokoude koffiehuisje van Eckernförde.
We gingen weer terug op de fiets richting Joke die met smart op ons zat te wachten met ons meegebrachte Nederlandse tijdschrift 'de libelle'.
Toen kregen we een verassing!
Namelijk klatschbrötchen :) ja ja en wat zou dat nou zijn?!
Dat wisten wij ook niet...
Eerst pak je een lekker gebakken broodje. Deze snij je door midden.
Dan zet je op de onderste helft een negerzoen! en dan klatsch je hem op elkaar. Nu heb je een broodje negerzoen.
hierna gingen Maaike en Linda een rondje lopen in de omgeving van Eckernforde. Danica bleef lekker thuis.
Toen we allemaal weer thuis waren hebben we met zn allen in de keuken gestaan.
We maakten allemaal lekkere hapjes.
Bladerdeeghapjes, bruschetta's en flamkuchen.
We hebben heerlijk gegeten!
Met een volle buik zijn we naar bed gegaan.