Dag 2 - Reisverslag uit Eckernförde, Duitsland van MaaikeLindaDanica KoeleGeersSpeelman - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Eckernförde, Duitsland van MaaikeLindaDanica KoeleGeersSpeelman - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Danica, Linda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg MaaikeLindaDanica

04 Maart 2014 | Duitsland, Eckernförde

We begonnen de dag met een lekker ontbijtje. Linda stond nog onder de douche en ondertussen plunderden Maaike en Danica de koelkast.
We maakten een lekker broodje met ei, bacon en kaas.
Een heerlijk begin van de dag!
Om 12 uur kwam Joke ons ophalen en zijn we naar de basisschool in Eckernförde gereden.
Helaas was de directrice niet aanwezig. Daarom gingen we alvast naar het centrum van Eckernförde voor de stadswandeling.
We hebben alle highlights van Eckernförde gezien.
Namelijk: Ritterburg, Rathausmarkt, St. Nicolai Kirche, Otte-Speicher, St.-Nicolai-Straße, Rund- und Siemsenspeicher, Der hafen, Die Borbyer Kirche, Borbyer Promenade, Bonbon Kocherei, Kattsund und Fischerstraße, Ostsee Info- Center, Die Strandpromenade, Kunst Galerie Nemo, Die stadthalle Eckernförde & Der Kurpark.
Vooral bij de St. Nicolai Kirche hadden we veel geluk.
Deze dag was de kerk eigenlijk gesloten en zouden wij niet de mogelijkheid hebben om deze te kunnen bezoeken. Maar opeens stonden daar 2 mannen...ze keken onze richting op en vroegen of wij Hollanders waren. We legde uit waarvoor we in Duitsland waren en kregen al snel te horen dat 1 van de mannen een sleutel had van de kerk. We kregen een uitgebreide rondleiding en mochten veel informatie meenemen en foto's maken.
Na deze bijzondere rondleiding gingen wij verder door Eckernforde.
Bij de Bonbon Kocherei zag het er ook erg aantrekkelijk uit! Al vanaf binnenkomst werden we met warme snoepjes ontvangen:) mmmmmmmmmm wat was dat lekker!
Ook daar konden we precies zien hoe de snoepjes gemaakt werden.
Eckernforde is natuurlijk een echte havenstad en dat zie je aan alles. Overal zie je visjes!

In de avond hebben we van Joke heerlijke draadjesvlees gekregen!
Na wat bijkletsen gingen we allemaal weer lekker naar bed, uitrusten van deze drukke dag.